ЗВІТ РЕКТОРА за 2014-2015 навчальний рік
![]() |
|
Звіт про роботу на посаді ректора представлено у розділах: Наш інститут функціонує відповідно до Конституції України, Законів України «Про вищу освіту», «Про освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», Державної програми «Освіта XXI століття», Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні» від 4 липня 2005 року, «Положення про організацію навчального процесу у ВНЗ» (Наказ МОН України від 02.06.1993 р.), матеріалів колегій МОН України, нормативних та розпорядних документів МОН України. 1. Загальні відомості про ВІКОП Приватний вищий навчальний заклад «Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва» є вищим навчальним закладом освіти, який проводить освітню діяльність, пов’язану із наданням освітніх послуг у сфері вищої освіти освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «спеціаліст» на базі повної загальної середньої освіти та освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». У структурі Приватного вищого навчального закладу «Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва» є структурний підрозділ «Коледж конструювання одягу» І-ІІ рівнів акредитації (без права юридичної особи), який проводить освітню діяльність, пов’язану із наданням освітніх послуг у сфері вищої освіти освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» на базі базової загальної середньої освіти та повної загальної середньої освіти. Приватний вищий навчальний заклад «Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва» (ПВНЗ ВІКОП) створено у 2004 році рішенням засновника Мізраха Аркадія Ананійовича на базі підприємства ПНВП «Інтеграл-М», яке функціонує з 1992 року. Інститут готує фахівців за освітньо-кваліфікаційними рівнями «бакалавр», «спеціаліст» за 5 спеціальностями на денній та заочній формі навчання для торгівлі, фінансових установ і банків, податкових органів, контрольно-ревізійних управлінь, підприємств легкої промисловості. ПВНЗ ВІКОП видана ліцензія серії АВ за № 363568 на провадження освітньої діяльності, пов’язаної з наданням вищої освіти на рівні кваліфікаційних вимог до бакалавра з напряму підготовки 0501 «Економіка і підприємництво» за спеціальностями: 6.050100 «Оподаткування» з ліцензованим обсягом прийому 30 осіб денної форми навчання, 6.050100 «Комерційна діяльність» з ліцензованим обсягом прийому 30 осіб денної форми навчання (рішення ДАК від 19.10.2004р., протокол № 52 ( наказ МОН України від 26.10.2004р. № 2422-Л). ПВНЗ ВІКОП видана ліцензія серії АВ за № 498498 на провадження освітньої діяльності, пов’язаної з наданням вищої освіти на рівні кваліфікаційних вимог до спеціаліста з напряму підготовки 0918 «Легка промисловість» за спеціальністю 7.091801 «Швейні вироби» з ліцензованим обсягом прийому 25 осіб денної та 25 осіб заочної форми навчання (рішення ДАК від 02.07.2009р., протокол № 79 ( наказ МОН України від 16.07.2009р. № 2675-Л). ПВНЗ ВІКОП видана ліцензія серії АВ за № 529503 на провадження освітньої діяльності, пов’язаної з наданням вищої освіти на рівні кваліфікаційних вимог до спеціаліста з напряму підготовки 0501 «Економіка і підприємництво» за спеціальністю 7.050114 «Оподаткування» з ліцензованим обсягом прийому 30 осіб денної форми навчання (рішення ДАК від 25.02.2010р., протокол № 81 ( наказ МОН України від 11.03.2010р. № 516-Л). Структурний підрозділ «Коледж конструювання одягу» Приватного вищого навчального закладу «Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва» рішенням засновника Мізраха Аркадія Ананійовича за № 2 від 10.09.2008р. (наказ директора приватного навчально-виробничого підприємства «Інтеграл-М» м. Вінниці за № 41 від 14.10.2008р. «Про передачу навчальної структури») передано з приватного навчально-виробничого підприємства «Інтеграл-М» м. Вінниці до Приватного вищого навчального закладу «Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва» (наказ ректора приватного вищого навчального закладу «Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва» за № 25 від 14 жовтня 2008р. «Про прийом навчальної структури»). «Коледж конструювання одягу» розпочав освітню діяльність у 1999 році. На провадження освітньої діяльності, пов’язаної з наданням вищої освіти на рівні кваліфікаційних вимог до молодшого спеціаліста з напряму підготовки 0918 «Легка промисловість» за спеціальністю 5.091812 «Швейне виробництво» з ліцензованим обсягом прийому 60 осіб денної та 60 осіб заочної форми навчання, коледжу видана ліцензія ВПД-1 № 020021 від 13 квітня 1999р.( рішення ДАК від 13.04.1999р., протокол №19). Коледжу видана ліцензія серії АА за № 234951 на провадження освітньої діяльності, пов’язаної з наданням вищої освіти на рівні кваліфікаційних вимог до бакалавра з напряму підготовки 0918 «Легка промисловість» за спеціальністю 6.091800 «Швейні вироби» з ліцензованим обсягом прийому 30 осіб денної та 30 осіб заочної форми навчання (рішення ДАК від 09.07.2002р., протокол № 40 ( наказ МОН України від 18.07.2002р. № 414). Відповідно до рішень ДАК ПВНЗ «Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва» пройшов акредитацію за напрямами (спеціальностями) – згідно ліцензії серії АЕ за № 527700: Згідно з ліцензією на надання освітніх послуг Інститут здійснює освітню діяльність із підготовки фахівців за напрямами та спеціальностями освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «спеціаліст»: Структурний підрозділ «Коледж конструювання одягу» здійснює освітню діяльність із підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» за спеціальністю 5.05160201 «Швейне виробництво» та має право надавати освітні послуги, пов’язані з одержанням повної середньої освіти, відповідно до свідоцтва про атестацію серії ФД №003702 від14.07.2009р., виданого Управлінням освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації. Строк дії свідоцтва – 10 років.. У ПВНЗ «Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва», відповідно до напрямів підготовки та спеціальностей, створено 4 кафедри: Інститут входить до складу навчально-науково-виробничого комплексу з Київським національним університетом технологій та дизайну та Національним університетом державної податкової служби м. Ірпінь. Зміст і терміни навчання в інституті визначено освітньо-професійною програмою зі спеціальності, навчальним планом і навчальними програмами. Навчально-виховний процес здійснюється відповідно до навчальних планів, графіка навчального процесу та розкладу занять. Мовний режим навчально-виховного процесу в Інституті відповідає вимогам Конституції України, Закону України «Про мови». 2. Навчальна та навчально-методична робота Навчальний процес базується на принципах науковості, гуманізму, демократизму, наступності та безперервності, незалежності від втручання будь-яких політичних партій, інших громадських та релігійних організацій; він спрямований на створення умов для самореалізації особистості, забезпечення потреб суспільства і держави у кваліфікованих фахівцях. У звітному періоді діяльність інституту була спрямована на динамічний розвиток наукових досліджень, підтримання і розвиток перспективних наукових напрямів, забезпечення визнаних стандартів якостей навчального процесу, високої конкурентоспроможності інституту на регіональному, національному освітянському ринках, створення умов та стимулів розвитку кадрового потенціалу, виконання інститутом його функцій. Концепцією перспективного розвитку та розбудови інституту передбачено: Планування та координацію науково-педагогічної роботи в навчальних підрозділах інституту, контроль за її станом, розробку практичних рекомендацій та пропозицій щодо вдосконалення навчального процесу, його методичного забезпечення здійснює Вчена рада. Вченою радою інституту у 2014-2015 н.р. році затверджені положення про: Серед пріоритетних напрямків діяльності Вченої ради інституту у 2014 році визначено: Станом на 01.10.2014р. у ВНЗ навчаються 273 студенти, з них 236 – на денній формі навчання та 37 студентів – на заочній формі навчання. Відповідно до наказу МОН України «Про затвердження Умов прийому до ВНЗ України у 2014 році» №1510 від 29.10.2013р. та Змін до Умов прийому до ВНЗ України у 2014р. №553 від 07.05.2014р., «Правил прийому до Приватного вищого навчального закладу «Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва» погоджених МОН України від 25.11.2013р., здійснювався прийом студентів відповідних напрямів і спеціальностей на підготовку фахівців з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційними рівнями, напрямами підготовки (спеціальностями) відповідно до ліцензії в межах ліцензованого обсягу, а також за рахунок профорієнтаційної роботи серед випускників вищих навчальних закладів Подільського регіону, співпраці з провідними підприємствами легкої промисловості області, банківськими структурами, територіальними органами ДФУ, інформування громадськості засобами ЗМІ, проведення науково-практичних конференцій, семінарів за участі студентів інституту тощо. Згідно з Законом України «Про вищу освіту» якість освітньої діяльності – рівень організації освітнього процесу у вищому навчальному закладі, що відповідає стандартам вищої освіти, забезпечує здобуття особами якісної вищої освіти та сприяє створенню нових знань. - забезпечення якості; Одним з важливих показників діяльності інституту, його окремих навчальних підрозділів є успішність та якість знань студентів. 2.1. Формування контингенту студентів Відповідно до наказу МОН України «Про затвердження Умов прийому до ВНЗ України у 2014 році» №1510 від 29.10.2013р. та Змін до Умов прийому до ВНЗ України у 2014р. №553 від 07.05.2014р., «Правил прийому до Приватного вищого навчального закладу «Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва», погоджених МОН України від 25.11.2013р., здійснюється прийом студентів галузі знань 0516 «Текстильна та легка промисловість» за спеціальністю 7.05160202 «Конструювання та технології швейних виробів» на підготовку фахівців з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційними рівнями, напрямами підготовки (спеціальностями) відповідно до ліцензії в межах ліцензованого обсягу на основі ОКР бакалавр, а також за рахунок профорієнтаційної роботи серед випускників вищих навчальних закладів Подільського регіону, співпраці з провідними підприємствами легкої промисловості області, інформування громадськості засобами ЗМІ, проведення науково-практичних конференцій, семінарів за участі студентів бакалаврату, тощо. З метою висвітлення Правил прийому, ознайомлення з навчальним закладом проводяться Дні відкритих дверей. Також ведеться спланована та системна робота із ЗМІ, а саме: Науково-педагогічний колектив Інституту виробив чітку концепцію профорієнтаційної роботи, яка передбачає мету, засоби, зміст, форми і методи профорієнтації молоді, аналіз кінцевих результатів і корегування профорієнтаційної діяльності. Основна мета – забезпечити належні якісні показники прийому студентів. Для збереження контингенту студентів проводяться наступні заходи: Налагоджена робота з батьками студентів. В навчальному закладі практикується відзначення кращих студентів за результатами семестрового контролю. 2.2. Практична підготовка студентів Практична підготовка студентів забезпечується проходженням навчальних та виробничих практик, відповідно до «Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України», затвердженого наказом Міністерства освіти України від 8 квітня 1993 року № 93. Студенти – майбутні бакалаври, що навчаються за спеціальностями: «Технологія виробів легкої промисловості», «Конструювання та технології швейних виробів» – на підприємствах: ПАТ «Володарка», ЗАТ «Поділля», ЕВСП «Динамо», ТОВ «Світлана», ПП «Зіаннурова Л.Д.», ПП «Дяченко Н.О.», ПП «Льоба І.Е.», ПП «Павловська І.С.», ПП «Все для танців», ПП «Козачук Л.О.», ПП «Дяченко Н.О.», СТОВ «Росток», ТОВ «Сігіда-С» (м. Хмельницький), ТОВ «Аля», ФОП «Аржанова». Завдання практики: В період виробничої практики студенти працюють на штатних робочих місцях у відповідності з професією. Практика студентів, що навчаються за напрямом підготовки «Фінанси і кредит», проходить на філії Центрального регіонального управління ПАТ «Банк «Фінанси і кредит» м. Вінниці та в інших фінансових установах і організаціях. Студенти спеціальності «Оподаткування» проходять практику у головному управлінні Пенсійного фонду України у Вінницькій області, у Вінницькій об’єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області. Набуває вміння: нараховувати окремі податки і збори, заповнювати податкову звітність; застосовувати податкові технології для досягнення цілей економічної діяльності підприємства; заповнювати і вести особові рахунки платників податків податковими органами; здійснювати адміністрування загальнодержавних та місцевих податків і зборів. 2.3. Робота щодо сприяння працевлаштуванню випускників та студентів Відділ (бюро) сприяння працевлаштуванню випускників та студентів є окремим підрозділом інституту, що був створений у 2014 році. Мета його створення – допомога студентам та випускникам у пошуку першого робочого місця та забезпечення їх прав та потреб у працевлаштуванні за фахом. 2.4. Творчі здобутки наших випускників Олексій Барзак закінчив ВІКОП в 2007 році за спеціальністю технолог швейних виробів. Нині працює на хутровій фабриці «Ярославна» м. Вінниці на посаді скорняка. Основний вид діяльності – виробництво одягу з натурального хутра (соболя, куниці, шиншили, рисі, норки), які користуються великим попитом у споживачів. Мудрак Наталія. Навчалася у ВІКОПі з 2007 по 2014 рік. Отримала дипломи – молодшого спеціаліста за спеціальністю «Швейне виробництво», бакалавра за спеціальністю «Технологія виробів легкої промисловості». За час навчання виготовила колекцію «Батерфляй», яка була представлена на вінницьких днях моди. Кондратьєв К.А. закінчив ВІКОП за спеціальністю «Оподаткування» в 2013 році і є студентом 4-го курсу ВІКОП за спеціальністю «Технологія виробів легкої промисловості». За час навчання виготовив дві колекції: «Золото Венеції» та «Морський коктейль». Антоніна Посохіна навчалася у ВІКОПі з 2004 по 2008 рік. Отримала диплом - Бакалавр легкої промисловості. У 2006 році Антоніна Посохіна створила дизайн-студію «ToniKa», напрямок якої – розробка і створення ексклюзивного дизайнерського одягу. Свої колекції презентувала на виставках Kiev Fashion, Вінницький подіум, Dnepropetrovsk Style Fashion Day. Лауреат та переможець конкурсів дизайнерських ескізів Український Подіум та KinderEx. Радостєв Є.П. Бевз Людмила, Малай Олена. Світлана Теренчук закінчила інститут, отримавши диплом з відзнакою за спеціальністю «Бакалавр легкої промисловості». І тепер, маючи власну дизайн-студію, вона користується величезним багажем знань, отриманих в інституті. 3. Науково-дослідна робота Науково-викладацький склад та студенти технологічного та економічного напрямів ВІКОП приділяють значну увагу науково-дослідній та методичній роботі. Результати науково-дослідної роботи втілені в наукових працях: «Товарознавча експертиза розмірних показників та маркування спортивного одягу провідних фірм-виробників», «Удосконалення процесу проектування спортивного одягу», «Статистичні моделі на основі математичної теорії планування експерименту», «Тенденції інформаційних технологій в навчальному процесі», «Елементи японського жіночого народного костюма» та інші. Наукові дослідження та розробки професорсько-викладацького складу Інституту за 2010-2014р. висвітлено у підручниках, навчально-методичних посібниках тощо. Викладачі кафедри ТКШВ та керівництво Інституту здійснили розробку двох патентів: Розроблені вироби пройшли апробацію у Вінницькому обласному клінічному онкологічному диспансері. Кафедра «Технології та конструювання швейних виробів» залучає студентів до науково-дослідної роботи шляхом використання сучасних методів навчання, таких як: використання інформаційних технологій, ситуаційних вправ, володіння комп’ютерними технологіями тощо. Студенти мають всі умови займатися науково-дослідницькою роботою під керівництвом наукових керівників. В Інституті розроблено Положення «Про організацію пошуково-дослідницької роботи студентів», яке регламентує науково-дослідницьку роботу. Результатами творчих напрацювань студентів є:
Щороку студенти Інституту беруть участь у Всеукраїнській студентській олімпіаді за спеціальністю «Конструювання та технології швейних виробів», яка проходить у Київському національному університеті технологій та дизайну: За підсумками ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади зі спеціальності «Конструювання та технології швейних виробів» у 2013р. Інститут посів 9-те місце серед кращих навчальних закладів України, які брали участь в олімпіаді. За результатами науково-дослідних робіт була надрукована стаття у фаховому журналі «Вісник» ХНУ: Науково-викладацький склад кафедри Фінансів та оподаткування працює за різною тематикою та друкується у провідних фахових виданнях України, а саме: ВІКОП має сучасну матеріальну базу для впровадження результатів наукових досліджень у навчальний процес, для чого розроблені пакети навчальних програм для вивчення на ПК таких курсів, як «САПР одягу», «Комп’ютерна підготовка конструкторської документації», «Оптимізація технологічних рішень», «Інженерна підготовка виробництва і проектування технологічних процесів», «Художнє моделювання і проектування одягу» тощо. Для підвищення якості підготовки спеціалістів в 2011-2012 н.р запроваджено в навчальний процес сучасні комп’ютерні програми: САПР JULIVI та АРМ «Технолог», «КОМПАС-3D». Участь та досягнуті здобутки у інтелектуальних, наукових, науково-технічних, мистецьких, фахових, творчих конкурсах, змаганнях та олімпіадах. 1. Всеукраїнська наукова конференція молодих вчених та студентів «Наукові розробки молоді на сучасному етапі». КНУТД: Сучасний стан банкрутства підприємств в Україні та перспективи розвитку. 2. Всеукраїнська олімпіада зі спеціальності «Конструювання та технології швейних виробів» КНУТД: 3. Проведені конференції, симпозіуми тощо. 4. Міжнародне співробітництво Останні роки характеризуються зміцненням процесів інтернаціоналізації та міжнародної інтеграції в освітянській сфері. Багато розвинених країн вважають сферу міжнародної освіти важливою складовою своєї зовнішньої політики, роблячи активні кроки на шляху інтеграції у світовий освітянський простір, розв'язуючи чисельні організаційні проблеми реформування своїх освітянських систем та конвертованості національних дипломів. Міжнародне співробітництво є одним із провідних напрямків діяльності Вінницького інституту конструювання одягу і підприємництва, спрямоване на інтеграцію інституту до європейського та світового освітнього простору. Згідно з укладеними угодами з інститутом урології медичного центру Барзилай (м. Ашкелон, Ізраіль), міжнародне співробітництво здійснюється за напрямом створення лікувально-бандажних виробів урологічних хворих. Запропоновані конструкторські рішення призначені для хворих у післяопераційний період, які мають нашкірні стоми (уротерокутанеостоми), дозволяють полегшити проведення необхідних медичних процедур та в цілому сприяють підвищенню якості життя. Конструктивні рішення лікувально-бандажних виробів відповідають вимогам технічної естетики і функціональному призначенню, а також естетичним, ергономічним та експлуатаційним вимогам щодо потреб цієї групи. Виготовлення даних виробів може бути здійснене промисловим способом в умовах швейних цехів або фабрик з виготовлення поясного одягу, з використанням наявного обладнання, технології виготовлення та діючих нормативів витрат матеріалів. Лікувально-бандажні вироби захищені патентами України № 77651, 78899, які зареєстровані в Державному реєстрі на корисні моделі. 5. Матеріально-технічне забезпечення навчального процесу Приватний вищий навчальний заклад «Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва» має достатню навчально-матеріальну базу для ефективної організації навчального процесу, забезпечення виконання в повному обсязі навчального плану і програм зі спеціальності 7.05160202 «Конструювання та технології швейних виробів». Загальна площа інституту складає – 6549,8 м2 орендованих приміщень (договори оренди надаються). Навчальна площа приміщень становить – 5435,7 м2. З них: аудиторна площа – 3850 м2; площа спеціалізованих кабінетів та лабораторій – 1585,7м2. Для організації освітньої діяльності інститут використовує матеріально-технічну базу: 1.Навчальний корпус №1 – пр..Космонавтів, 7 (534,7 м2) (договір оренди ПНВП „Інтеграл – М” від 01.08.2014р.), кількість навчальних аудиторій – 8, кабінетів – 5, комп’ютерних класів – 1, читальних залів – 1, методичних кабінетів – 1, кабінетів курсового та дипломного проектування -1. 2.Навчальний корпус №2 – пр. Космонавтів, 42 (536,4 м2) (договір оренди ПНВП „Інтеграл – М” від 01.08.2014р.), кількість навчальних аудиторій – 5, кабінетів – 8, комп’ютерних класів – 1, кабінетів курсового та дипломного проектування – 1, методичних кабінетів – 1. 3.Навчальний корпус №3 – вул. Привокзальна, 40 (1478,7 м2) (договір оренди ТОВ „Синтез-Союз” від 07.03.2012р.), кількість навчальних аудиторій – 6, кабінетів – 7, комп’ютерних класів – 1, актова зала - 1, методичних кабінетів – 1. 4. Навчальний корпус №4 – вул. Коцюбинського 39 (3668 м2) (договір про навчально-виробничий комплекс №048 від 09.02.2012р з ПАТ „Володарка”). 5. Спортивний комплекс „Максимус” - вул. Ленінградська,73 (320 м2) (договір оренди №1-15 від 01.01.2015р). 6. Гуртожиток – вул. Маяковського, 243 (600 м2) (договір оренди дитячий санаторій ім. Коцюбинського - гуртожиток №3/0-12 від15.07.2012р). Забезпечення навчальною площею одного студента становить 14,3 м2 при нормативі 14 м2. Навчальні заняття проходять з використанням аудиторного фонду інституту та в навчально-тренувальних лабораторіях. Студенти мають можливість виходу в Інтернет, використовувати в навчальній та дослідній роботі електронні підручники, конспекти лекцій, матеріали дистанційного навчання, відеофільми та ін. Приватний вищий навчальний заклад «Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва» має власний центр комп’ютерних та інноваційних технологій, який укомплектований найсучаснішою комп’ютерною технікою. У 2013 році створено 1 новий комп’ютерний клас. Кількість комп’ютерів, які використовуються в інституті – 52, з них у навчальному процесі – 40, принтерів – 8, з них у навчальному процесі – 4, ксероксів - 3, сканерів - 2, з них 1 в навчальному процесі, 1 мультимедійний проектор та 10 технічних засобів навчання. Кількість годин роботи кожного студента на ПЕОМ (на день у середньому за період навчання) 1,21. Згідно з вимогами навчального плану, в Інституті всі навчальні кабінети забезпечені сучасним обладнанням, устаткуванням, технічними засобами. Кожний кабінет містить повний комплекс методичного забезпечення дисциплін: наочне приладдя, нормативні документи, посібники, завдання для виконання практичних і лабораторних робіт, бланки документів та інше. Кабінети відремонтовані за сучасним дизайном, тематично оформлені і відповідають вимогам змісту навчального процесу, естетичним, санітарно-гігієнічним, протипожежним нормам та вимогам техніки безпеки. Наочні матеріали у всіх кабінетах оформлені державною мовою. Заняття на денній формі навчання проводяться в одну зміну. Для автоматизації планування та обліку навчального процесу використовується пакет програм «Деканат», що дозволило створити автоматизовані робочі місця ректора закладу, проректорів, завідуючих кафедрами та іншого адмінперсоналу, які об’єднані в локальну комп’ютерну мережу і використовують спільну базу даних де відображена структура навчального процесу закладу, навчальні плани, реєстрація даних щодо всіх студентів та викладачів Інституту. Для організації обліку абітурієнтів, балів сертифікатів Українського центру оцінювання якості освіти вступників, визначення їх рейтингу та генерацій звітних документів під час вступної компанії використовується програма «Абітурієнт», яка надає можливість передавати інформацію про зарахованих студентів до програми «Деканат» для автоматичного формування відповідних академічних груп. У належному стані соціальна інфраструктура Інституту. Створені сприятливі умови для роботи науково-викладацького складу, обслуговуючого персоналу, а також навчання та проживання студентів. У навчальних приміщеннях підтримується належний температурний режим, санітарний стан та інші гігієнічні вимоги до аудиторій. Соціально-побутова сфера є одним з головних напрямів діяльності адміністрації Інституту. Виконуються умови колективного договору, в якому передбачені зобов’язання адміністрації щодо забезпечення належних умов праці і відпочинку та інших соціальних програм. Своєчасно і систематично проходить виплата заробітної плати, вчасно надаються відпустки. В Інституті діє 1 гуртожиток, в якому створено належні санітарні і побутові умови, які сприяють успішному навчанню та змістовному відпочинку студентської молоді. Працює медпункт. На кожному поверсі є душові і побутові кімнати, кухня. У гуртожитку мешкає понад 35 осіб, що відповідає встановленим вимогам. Також Інститут має базу приватних квартир, де проживають студенти заочного відділення під час проходження сесій. В Інституті створено належні умови для організації дозвілля і відпочинку студентів: працює 3 кафетерії, функціонує студентська художня самодіяльність, студентський театр мод, діють спортивно-оздоровчі секції, з використанням спортивного залу та спортивного майданчика, які обладнані спортивними тренажерами, аудіоапаратурою та необхідним інвентарем. В разі проведення великих заходів, з участю батьків і запрошених гостей, орендується зал ВО ВАТ „Маяк” на 1200 місць, зал музично-драматичного театру ім. Садовського на 800 місць. Медичне обслуговування здійснюється у медпункті Інституту, в якому працює лікар та знаходяться необхідні медикаменти. Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу включає укомплектованість бібліотеки навчально-методичною літературою, наявність періодичних спеціалізованих видань, обладнані спеціалізовані лабораторії та кабінети, доступність студентам та викладачам мережі Інтернет. У бібліотеці створені електронний каталог фонду нових надходжень та автоматизована бібліотечно-інформаційна система, що передбачає розширення власної комп’ютерної мережі та автоматизацію роботи довідниково-бібліографічного відділу, відділів комплектування і обробки літератури та зберігання книг, абонементів, читального залу. Загальний фонд бібліотеки нараховує 16 310 одиниць друкованої продукції, який формується відповідно до профілю навчального закладу та інформаційних потреб студентів, викладачів. Загальна забезпеченість - 100%, забезпеченість україномовними підручниками - 97,2%. Кількість посадкових місць у читальній залі бібліотеки - 35. Роботу бібліотеки спрямовано на формування бібліотечного фонду згідно з навчальними планами, на якісне і оперативне бібліотечно-бібліографічне та інформаційне обслуговування професорсько-викладацького складу та студентів, впровадження і використання новітніх інформаційних технологій. 6. Організація роботи Вченої ради ВІКОП За звітний період робота Вченої ради була спрямована на вирішення питань, пов'язаних з основними напрямами діяльності інституту. У ході 10 планових засідань було розглянуто низку важливих питань життєдіяльності інституту. 1. З роботи навчальних підрозділів: 2. З науково-методичної роботи та підготовки науково-педагогічних кадрів: 3. З виховної роботи: 4. Про матеріально-технічне забезпечення: Поряд з цими, на засіданнях Вченої ради розглядалися: 7. Виховна робота. Студентське самоврядування. 7.1. Загальні положення Виховна робота є однією з найважливіших складових в організації навчально-виховного процесу. Формування національної інтелігенції, сприяння збагаченню і оновленню інтелектуального генофонду нації, виховання її духовної еліти – завдання, що стоять перед вищими навчальними закладами на одному рівні з підготовкою висококваліфікованих фахівців. Досягнення мети виховання можливе лише за умови комплексного підходу і залучення до цієї роботи всього професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів, адміністрації, органів студентського самоврядування та громадських об'єднань студентської молоді. Виховна робота, як і якісна навчальна та наукова діяльність, має загальну мету – підготувати якісного фахівця з вищою освітою. Загалом це означає, що випускник інституту повинен бути професіоналом у своїй справі, порядною, діловою людиною, патріотом своєї країни. Безумовно, виховна робота, в широкому розумінні цього поняття, не є відокремленим напрямком в освітянській діяльності як всього інституту, так і усіх його навчальних підрозділів. Увесь освітній процес – тобто процес певного впливу на особу або групу осіб з метою досягнення якогось конкретного результату – потрібно вважати вихованням. 7.2. Організаційні заходи Організаційні заходи в інституті традиційно включають в себе: розробку та уточнення теоретико-методологічних засад на кожний етап їх здійснення; принципи виховання, на які, з урахуванням конкретного складу студентства, буде звертатися окрема увага; основні напрямки такої роботи; суб'єкти, які на даному етапі будуть здійснювати основні виховні заходи; роль викладача під час проведення занять та куратора – у позанавчальний час тощо. З урахуванням загального плану виховної роботи та організаційних заходів, кожен підрозділ розробляє та затверджує свій план проведення такої роботи, виділяє окремі напрямки і завдання виховання, що відображає певні позитивні спроби пошуку свого підходу в організації такої роботи. Щорічно на початок навчального року в підрозділах ведеться робота з призначення та уточнення кураторів навчальних груп, і основним завданням виховної роботи в цьому напрямку є максимальне зниження формального підходу до роботи куратора як педагога-наставника, носія знань і культури.
Дійсний куратор – це не лише організатор такої роботи, а й досвідчений порадник молодої людини, особливо на молодших курсах її навчання в університеті. Є в інституті й успішний досвід організації такої роботи. Наприклад, на молодших курсах не тільки були закріплені куратори з числа викладачів, а й ще для посилення такої діяльності їм на допомогу додавали студентів старших курсів, що посилювало не лише навчальну, а й позанавчальну виховну діяльність. Куратори під час проведення кураторських годин, які внесені до розкладу занять, спілкуються зі студентами, цікавляться їх результатами в навчанні, розглядають і вирішують питання, що постають перед студентами. Налагоджено співпрацю з органами студентського самоврядування, яке займає активну позицію в роботі щодо пропаганди здорового способу життя, організації зустрічей студентів з представниками суспільно-політичних організацій, з показом документальних фільмів в гуртожитках. У цьому студентське самоврядування отримує повну підтримку з боку адміністрації університету. Планово проводяться спортивні змагання. 7.3. Заходи інформаційно-пропагандистського забезпечення та просвітницької роботи Цей напрямок посідає важливе місце в системі підготовки студентів. Він тісно поєднаний з навчальним процесом, всіма його складовими. Ставку в такій роботі треба робити на особистість, формування не лише спеціаліста певного профілю, а й суспільно активної людини, громадянина, фахівця XXI століття. Адже від рівня його підготовки, високого інтелекту й духовності залежатиме подальший прогрес нашого суспільства. Робота в цьому напрямку активно проводиться у всіх підрозділах інституту, особливо зі студентами перших курсів, яких протягом певного періоду знайомлять з історією інституту та його традиціями. Робота з підтримки інститутських традицій виділяється в окремий напрям роботи. Протягом минулого навчального року активно проводилась ціла низка заходів з актуальних проблем суспільства, внутрішньої і зовнішньої політики, заходів, спрямованих на розвиток національно-патріотичних традицій, відзначення історичних та пам'ятних дат, вшанування ветеранів. Це і дні Європи в Україні, і міжнародний День миру, День соборності, День української писемності та мови, міжнародний День студентів, тиждень української молоді, День Перемоги та багато інших. Формою проведення таких заходів стали семінари, круглі столи, лекції, кураторські години, екскурсії, виставки відповідної літератури, фотовиставки, мітинги, святкові концерти. Систематично проводяться дні відкритих дверей. У ці дні підрозділи інституту відвідують майбутні студенти, які відчувають атмосферу інституту і мають можливість поспілкуватися із завідувачами кафедр, професорсько-викладацьким складом і остаточно приймають рішення вступити до нашого інституту. Інститут активно співпрацює з громадськими та молодіжними організаціями по цілому ряду напрямів, найважливішими з яких слід вважати пропаганду здорового способу життя та боротьби з тютюнопалінням, вживанням наркотичних засобів, захворювання на ВІЛ, СНІД. 8. Спортивна та культурно-масова робота Фізичне виховання в ВІКОПі вирішується шляхом двох головних форм організації педагогічного процесу – занять фізичною культурою та занять спортом. Щорічно проводяться: 1) спартакіада серед курсів з 5 видів програми (футбол, шахи, теніс, настільний теніс, бадмінтон) з 15 вересня по 30 грудня; та 2) першість з 14 видів програми (футбол, фут зал, волейбол, баскетбол, бокс, легка атлетика, настільний теніс, гандбол, художня гімнастика, шахи, бадмінтон, теніс). В нашому вузі студенти не тільки навчаються – вони мають змогу займатися в секціях легкої, важкої атлетики, шахів, волейболу та інших, де підвищують свою спортивну майстерність. Баскетбольна команда ВІКОПу – бронзовий призер кубку України 2009 року серед чоловічих команд першої ліги. Орендуються також спортивні зали в клубах «Максимус» та «Маяк». При виші організовуються дискотеки, є студентські їдальні, кафе. Щорічними стали проведення конкурсу «Королеви краси». Дівчата змагаються не тільки за звання найвродливішої, а і найталановитішої, - адже демонструються моделі одягу, які належать творчому перу учасників. Студентський будинок моди об’єднує навколо себе молодь, яка здобуває в інституті творчі професії. Щорічно проводяться фестивалі моди, в рамках яких мають місце професійні конкурси молодих модельєрів-дизайнерів одягу – «Печерські каштани», «Фейєрія-бард» та багато інших всеукраїнських конкурсів, де гідно оцінили роботу студентів ВІКОПу. Особливістю нашого вузу є не тільки надання глибоких фундаментальних базових знань, а й хороше, чуйне ставлення до студентів. Наш порівняно невеликий колектив живе та працює як одна сім’я, де немає чужих дітей та не наших проблем. Групові керівники – куратори – пильно слідкують не тільки за навчанням студентів, а і за їх побутом, дозвіллям, а коли необхідно – допомагають вирішувати нагальні питання. Традиційними для нашого вузу є проведення восени днів здоров’я, де студенти разом з викладачами відпочивають на мальовничих берегах Південного Бугу, проводяться не тільки спортивні змагання, а і конкурси кулінарних здібностей та інші веселі розваги. 9. Дотримання положень законодавства при прийнятті на роботу науково-педагогічних та наукових працівників При прийнятті на роботу науково-педагогічних працівників ректор неухильно дотримується чинного законодавства України, а саме: Закону України «Про вищу освіту», Положення про обрання та прийняття на роботу науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів ІІІ-IV рівнів акредитації, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 24.12.2002 року № 744, Колективного договору між адміністрацією та виборним органом профспілкової організації університету, а також Положення про порядок проведення конкурсного відбору при заміщенні вакантних посад науково-педагогічних працівників Вінницького інституту конструювання одягу і підприємництва, затвердженого Вченою радою 27.11.2014 року (протокол №5). Шановні колеги! Кожному з Вас особисто і усім колективам, які ви представляєте, висловлюю щиру подяку за співпрацю протягом минулого року. Критично ставлячись до зробленого, реалістично оцінюючи масштаб задач на майбутнє, висловлюю вам вдячність за зваженість у підходах до проблем, творче ставлення до роботи, моральність, високий професіоналізм, якість і результативність у роботі. Звіт наданий 01 липня 2015 р. на конференції трудового колективу Вінницького інституту конструювання одягу і підприємництва. Ректор ВІКОП проф., д.т.н. О.В. Нахайчук |